Mi az a 2 tulajdonság, ami a jó ügyfélkapcsolatokhoz biztos, hogy kell?

Hallottál Máté Bencéről?
Máté Bence kiváló természetfotós, aki megnyerte a Nagy Göncöl című fotójával a BBC Wildlife magazin madarakat bemutató kategóriáját, ha jól emlékszem, akkor 2014-ben.

Máté Bence pont azt érezte, hogy abban az évben most ő nem elég jó, nem sikerültek úgy a fotói, mint eddig és majdnem ki is hagyta a versenyt. Aztán az utolsó napon mégis benevezett a jubileumi pályázatra.

“Már annak is örültem volna, ha csak csak a kiállított képek között szerepelek”- így fogalmazott a fotós, aki nagyon örült, hogy a zsűri is látta milyen különleges a kép.

Máté Bence valódi nagy kihívásnak tekintette a győztes felvétel készítését mind technikailag és mind etológiailag is egyaránt.

“Sokéves előkészület után, lesben 74 eltöltött éjszaka és rengeteg technikai kísérletezés eredménye ez a fotó.” – mondta.

Különös kihívást és nehézséget okozott az is, hogy a képet állványra helyezett géppel készítette. Nagyon kellett figyelni, hogy nehogy elzavarja a szürke gémeket.

Bence nem szokványos módon fotózott. Nyitott volt új helyzetekre, témákra, technikai megoldásokra, és amit csinált azt kitartóan csinálta. Így lett eredmény, nem is akármilyen.

Az üzleti partnerkapcsolatokban is ugyanaz hozza a legjobb eredményeket, mint Bence esetében: a nyitottság és a kitartás.

Ha pénzt akarsz keresni, ha jó, hosszú távú üzletekhez akarsz jutni, és nem csak alkalomszerű,”filléres” megrendelésekre hajtasz, akkor kapcsolatot kell teremtened.

A XXI. században kizárólag azok a területek, iparágak, és vállalkozók képesek sikeresek lenni, ahol és akik nyitottak, kitartóak és együttműködőek.

Hogy gyakorold a nyitottságot? Hogyan érj el gyors eredményt egy tárgyalásnál?

  • Beszélgess olyan dolgokról is a másik féllel, ami őt érdekli és nem feltétlenül üzlet!
  • Hallgasd meg a másikat és értsd meg az ő értékeit, szempontjait, érdekeit.
  • Írd össze egy oszlopba az ő érdekeit és írd a másik oszlopba a tiédet!
  • Utána nézd meg, hol vannak hasonlóságok az érdekek között és utána csak arról beszéljetek. Így érhetsz el gyors eredményt egy tárgyalásnál.

Ha csak a saját bizniszed, hasznod jár a fejedben, azt a tárgyalófél észreveszi. Hidd el! Bizalmatlan lesz veled és hátrányba kerülsz a tárgyalásnál és nem fogod elérni, amit szeretnél.

Hogyan gyakorold a kitartást?

Ha valakit rá szeretnél venni arra, hogy megtegye, amit szeretnél tőle, pl. vásároljon tőled, ügyfeled legyen, ahhoz 2-3-4 lépcsőből álló folyamaton vidd végig. Itt kell a kitartás, mert nem lehet rögtön ajtóstul a házba rontani.
A vállalkozók többsége, már rögtön a lényegre akar térni: “Érdekel-e az ajánlatom vagy nem”?

Az első lépés ez kell, hogy legyen: kapcsolatot kell vele teremtened. “Csak” ennyi. Nem több.

Ne tedd azt, hogy rögtön elé teszed az ajánlatod anélkül, hogy jobban meg ne ismerne vagy te jobban meg ne ismernéd. A másiknak éreznie kell, hogy ő fontos számodra, nem elsősorban úgy, mint vevő. Mert ha ezt nem érzi, akkor neki sem lesz fontos a te dolgod (a kölcsönösség elve alapján).

Tehát, hogyan gyakorold a kitartást?

Folyamatosan kommunikálj! Ne fáradj bele! Újabb és újabb oldalról mutatsd be a terméked, szolgáltatásod előnyeit, hasznát, akár írásban, akár videóban. Minél többféle módon.
Erre itt egy jó eszköz.

Legyél képes akár többször időt szánni a személyes találkozóra!
Találd ki, hogyan tarthatod azokkal valamilyen szinten a kapcsolatot, akik elsőre nem tűnnek potenciális ügyfélnek. Érdemes havonta egyszer hírlevelet vagy más szakmai dolgot küldeni nekik. Hogyan válhatsz egyre hitelesebbé, arra itt egy jó lehetőség.

Alakíts ki egy jó ügyféltörődési stratégiát!
Ebben így tudok neked segíteni.


Szerző:

Vereb István

kommunikációs és partnerkapcsolati mentor,
az együttműködés alapú vállalatfejlesztés szakértője

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük