A látvány, az élmény jobban elad

Jártam Pécsett egy családi kirándulás alkalmával, ahol a Zsolnay negyedben, a kézművesek utcájában egy nem mindennapi élményben volt részem. Egy cukorka bolt előtt az utcán hirdették, hogy élőben megnézhetjük, hogyan is készül a selyemcukor, a negró és egyéb cukorkafélék. A két fiam rögtön beizgult, hogy „hú, milyen érdekes”, és már indultak is, én meg utánuk.

Körülbelül negyvenen már feszülten várakoztak a boltban. Pontban 3-kor Kovács Gyula, a Nosztalgia Cukorka Manufaktúra tulajdonosa megjelent a feleségével és elkezdte a bemutatót.

Szó se róla, ilyet nem lehet akárhol látni. Le is nyűgözte a résztvevőket. Olyannyira, hogy szinte mindenki vásárolt is a végén.

5-kor ismét volt egy bemutató hasonló létszámmal.

Szorozd be! 2-3 óra alatt kb. 80-an fordultak meg a boltban, akiknek 70-80%-a vásárol.

Ráadásul egy olyan termékből, ami most nem trendi (pl. a ChocoMe-hez képest), ráadásul „egészségtelen” is.

A bemutató utáni beszélgetés alkalmával Kovács Gyula elmondta: az országban mindössze 7-8 cukorkakészítő manufaktúra létezik. Büszke arra, hogy tiszta, minőségi alapanyagokból dolgozik, amelyet folyamatosan, személyesen felügyel. 1983 óta foglalkozik cukorkakészítéssel. Eredendően kerámiakészítő volt a Zsolnay gyárban, majd másodállásban vattacukor készítő kisiparos. Három éve ment rá, hogy Európában megszerezzen olyan receptúrákat cukorkakészítő dinasztiáktól, amelyekkel fejleszteni tudta vállalkozását.

Tudomása szerint ő az egyetlen az országban, aki „látványosságként” be is mutatja a cukorka készítését a nagyközönségnek. Így az emberek látják, ki készíti, miből készíti, milyen kézügyességet és precizitást igényel. Képes ezzel olyan élményt adni, olyan közel hozni az emberekhez a munkáját, ami meggyőző, ami hitlességet és bizalmat kelt. Gyula másik különlegessége (Figyelem! Hozzáadott érték!), hogy képes névre szóló cukorkákat készíteni, ami valami egészen elképesztő.

Ezek a különlegességek olyan hatással vannak az emberekre, a betérő vendégekre, hogy szívszorító, elismerő, dicsérő szavakkal van teli a vendégkönyve (Figyelem! Dokumentálja a referenciát, a vevői véleményeket, amelyeket a kommunikációjában is fel tud használni).

Az eredmény: sok-sok visszatérő vásárló. Csoportok is bejelentkeznek. Sőt, egyenrangú látványossággá vált, a turisztikai és egyéb kulturális látnivaló mellett. Már úgy hirdetik, hogy ha Pécsen jársz, feltétlenül nézd meg a cukorkakészítőt.

Mi lehet a te különlegességed, hozzáadott értéked, ami felkelti az érdeklődők figyelmét?

Mutasd be a november 26-i, Vállalkozók Országos Kapcsolatépítő Találkozóján, Bp/Vecsésen, és szerezz nagyszerű üzleti partnereket!


♥ Ha szeretnél olyan példákat, módszereket, ötleteket, melyek eredményesebbé teszik üzleti kapcsolataidat, értékesítésedet és új üzleti lehetőségeket nyitnak meg előtted, akkor itt iratkozz fel az “ÜZLETET HOZÓ MŰHELYTITKOKRA”! Kattints ide »


0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük