Az ipari honlapok káosza

Miért építtetett egy nagy ipari cég végre magához méltó honlapot? Elmondom!

Az ipari szegmens szereplőinek jó nagy része teljesen elavult honlapokkal van jelen. Ha Ön cégvezetőként ezt észreveszi és kihasználja, helyzeti előnyt kovácsolhat belőle. Egy remek kiállással megjelenő weboldal a legnagyobbak közé emeli cégét, érdemes ezt kihasználni!

Amikor a versenytárs jobbnak látszik…

Ez történt pár hete, egyik konzultáción, amikor így szólt partnerünk:

– Gábor, mutatnék egy honlapot, egyik versenytársunké, nézd meg, milyen klassz honlap! Úgy néznek ki, mintha egészen nagyvállalat lennének… Holott ismerve őket, egyáltalán nem azok!

Szóval, a versenytárs egy profi weboldallal olyan imázst kezdett építeni, amit látva a partnerünk rosszul érezte magát. Sőt, szükségét érezte, hogy a versenytárshoz hasonlóan, egészen más weboldallal rukkoljon elő… Nos, azóta elkészült, boldogan vették birtokba.

Az ipari vállalatok viszonya saját honlapjukhoz

Korábbi tapasztalataim szerint az ipari cégek kevesebb figyelmet tanúsítanak saját weboldaluknak, mint más területeket dolgozó vállalkozások. Amíg egy kis vagy közepes vállalkozás számára égetően fontos lehet, hogyan szólítja meg az internet felől közelítő potenciális ügyfeleket, addig az ipari cégek egyébként érthető okokból nem a weboldalon keresztül értékesítenek.

Elsősorban beszerzési vonalakon keresztül jön megy az árutömeg, így fontos az ártényező. Sales kollégák, területi képviselők járják a potenciális partnerjelölteket, néhány esetben annyira specifikus a termék, hogy csak egy szűk ipari kör vásárolja.

Ebben az üzleti környezetben vajon milyen szerepe lehet a weboldalnak? Ránézésre nem sok!

A honlap célja az iparban. Talán más, mint máshol?

Pedig az ipari cégek weboldala is nagyjából ugyanazt a célt szolgálja, mint más területek esetében, konkrétan a lead szerzést. Annak elérését, hogy a potenciális üzletfél bizalmat nyerjen a cégről tájékozódva, s késztetést, hogy a telefon után nyúljon.

Vagy letöltsön valamilyen számára fontos információs anyagot.

Akár ipari cégről van szó, akár másokról, bizonyossággal állítható, hogy az imázsépítő honlap nagyszerűen alátámasztja az árajánlatokat, vagy épp pontosan azt az ajánlatot amit éppen ott, a honlapon lehet olvasni.

Példaként nézze meg ezeket!
Ipari szegmenseket célzó honlapok: http://assix.euhttp://energia-tanacs.hu

Ha ezeket megfontolva építtet weboldalt cégének, vállalatának, biztos lehet benne, hogy az a megfelelő érzéseket sőt, tiszteletet fog ébreszteni a potenciális partnerekben. Egy esztétikusan felépített, szemléletes honlap alátámasztja vállalata professzionális munkáját. Ha ilyenben gondolkodik és meg is valósítja, a legjobbak közé emelkedhet vele.

Amikor fontos üzleti tárgyalásra készül, valószínűleg Ön is elegánsan, az üzleti etikettet követve öltözik az alkalomhoz. Így van ez a weboldalak esetében is: Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani.

Gergely Gábor
www.alphadesign.hu

Felajánlás!

Ha megmutatja honlapját, küldök legalább 3 olyan javaslatot, amelyeket követve hasznosabb, eredményesebb lesz cége az interneten.
Honlapcímet, kontaktinformációt ide várom:
Gergely Gábor; gabor@alphadesign.hu.

MILYEN ÜZLETI KAPCSOLATOKRA NYITOTT?
Olyan cégeket keresek, akiknek segíthetek javaslatokkal, vagy amelyek szolgáltatás portfólióját kiegészíthetem.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük