A Bosch sikerének titkai

A mai nevén, főként elektronikai eszközeiről ismert Bosch csoportot 1886-ban Robert Bosch alapította, melynek fő sikere és mozgatórugója a máig használatos filozófiájában rejlik.  Erről, és ennek működéséről mesélt Fodor Attila, a magyarországi Bosch Electronic Service Kft. cégvezetője az áprilisi találkozónkon, melyre az EVSZ meghívására érkezett.

A Bosch csoport az egész világot behálózza, több mint 300.000 alkalmazottat foglalkoztat. Előnyt kovácsolnak globális helyzetükből, az életminőség javítására törekednek, melyek egyszerre innovatívak és a vevő javát szolgálják.
A cég filozófiája nem tér el a „nagy” Bosch tanításától, aminek legfontosabb pontja, hogy mind a vevőkkel, a munkavállalókkal, mind a beszállítókkal fair. A Bosch mai napig hiszi, hogy ezzel a stratégiával lehet eljutni a legmesszebb. Természetesen vannak a fő vonaltól eltérések. Mindenki a maga lehetőségei és képességei szerint igyekszik megvalósítani, de az irányelv az, amit Robert anno kigondolt. És milyen jól gondolta!

„Ha valamin veszítenem kell, akkor inkább pénzt veszítsek, mint bizalmat.”

„Mindig elviselhetetlen volt számomra a tudat, hogy ha valaki megvizsgálja azt, amit én kiadtam a kezemből, azt valamilyen szempontból nem találja megfelelőnek. Éppen ezért egész életemben arra törekedtem, hogy kiváló munkát végezzek, hogy úgy mondjam, legjobbat a jók között.”

(Kecskemét-Szerviz-Fodor Attila)

Magyarországon 1899 óta van jelen a cég kilenc leányvállalattal, az egyik közülük a kecskeméti telephelyű Bosch Electronic Service Kft, melynek cégvezetője Attila.

Elmondta, hogy őket a piac és a gyártás vezeti, mivel fő tevékenységük a szervizelés. A már elérhető termékek meghibásodnak, karbantartásra szorulnak.

Ez egy természetes folyamat, aminek megfelelő pontján lépnek be a termék életciklusába. Ezen igények kielégítésére törekszik Attila és 50 fős csapata az alkatrészjavítás és felújításon túl kiegészülve telefonos ügyfélszolgálattal.

A jövőben óriási beruházások nem lesznek. De mindig készülnek valamire, mindig folyamatban van valami. Annyit azért elárult, hogy jelenleg egy újonnan – elektromos rásegítésű kerékpár hajtóműhöz vásárolt szemcseszóró gépezet teljes kihasználására törekednek.

Mivel az említett hajtóműhöz elengedhetetlen volt gép beszerzése, így újdonságként saválló fém szemcsékkel tudnak főleg alumínium felületeket szórni, tisztítani.

Maga a cég szorosan kapcsolódik a gépiparhoz, több európai ország ügyfelei számára biztosít szervizelést, ezért fejlődésüket Attila a mechanikai pozícionálásban látja.

Ahogy a Bosch példája is mutatja: a sikerhez tehát elengedhetetlen szempont a megbízhatóság, a kölcsönös bizalom. A kiváló minőség mellett fontos, hogy tisztességes magatartást tanúsítsunk, és hosszú távú együttműködésben gondolkodjunk, mind az alkalmazottainkkal, mind a partnereinkkel.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük