A Google és az Apple is együttműködésekben gondolkodik

Az alábbi történetet olvastam az interneten, az imagazin.hu oldalán:

A Google és az Apple bizonyos területeken együtt fog működni.

(…) Lehet a végtelenségig perelni a Samsungot a szabadalomsértések miatt, de mire ítélet születik, és mondjuk 2-3-4 évvel ezelőtti telefonokat „tilt be” a bíróság, addigra azokat már rég kivonták, és a cég rég kitermelte azt a profitot, amiből kacagva kifizeti a bírságot.

Ezért fizet 1 milliárd dollárt a Google az Apple-nek, hogy továbbra is az ő keresőjük legyen az alapértelmezett kereső az iOS eszközökön, de ezért volt tanulságos az Apple-nek is az Apple Maps „bukdácsolása”, hogy extrém rövid idő alatt akartak kifejleszteni valamit, amiben a Google-nek sokéves előnye volt.

A CRN értesülése szerint tavaly év végén a Google és az Apple megállapodtak abban, hogy az előbbi fogja (infrastrukturálisan) üzemeltetni az iCloud felhőszolgáltatás egy részét, amiért az Apple valahol 400 és 600 millió dollár között fizet. Ez irgalmatlan sok pénznek tűnik, azonban olyan óriási összegeket nem kaszál vele a Google, ezzel inkább megerősíti harmadik helyét a felhőalapú szolgáltatások üzemeltetési piacán. A hírek szerint az Apple is elsősorban költségcsökkentés és diverzifikáció miatt osztja meg a kapacitásokat, eddig ugyanis az Amazon Web Services (AWS) és a Microsoft Azure üzemeltették az iCloudot (ezeket természetesen egyikük sem erősítette meg). A Google-nek (Alphabet) egyébként is nagyratörő tervei vannak a felhőalapú szolgáltatások piacán, ezért vették fel a VMware társalapítóját Diane Greene-t, aki jelenleg a cég alelnökeként intézi az ide vonatkozó ügyeket.

Úgy néz ki sikerrel, mert az előző hónapban a Spotify is bejelentette, hogy a Google Cloud Platformot fogja használni. A hírek szerint kb. 1 évig fog tartani, amíg az iCloud szerverek átállnak Google Cloud Platformra.

Mi az igazán nagy dolog?

Azt látom, hogy nagyon sok vállalkozás vezetője a rövid távú előnyökre, tehát az eladásra fókuszál leginkább. Pedig ritka dolog: ha valakinek épp a találkozás pillanatában szándéka, akarata, pénze, lehetősége és szüksége is van arra, hogy öntől vásároljon.

Sokkal kifizetődőbb, ha nem vevőt keresek a másikban, hanem partnert, akivel kölcsönös előnyök alapján erősíthetjük egymást, illetve egymás javára lehetünk. Persze, tudom, ez ritkán hoz azonnali eredményt. De, ha képesek vagyunk türelmesebbek lenni, sokkal nagyobb hasznot húzhatunk egy üzleti kapcsolatból.

Néhány jótanács, konkrét
szempont, hogyan alakíthat ki könnyedén együttműködést egy idegen céggel

Érdemes keresni egymásban a kapcsolódási pontokat, hogy amikor eljön az idő, akkor valami nagyszerű dolgot lehessen közösen alkotni.

Hogyan tegye ezt?

Először a következő kérdéseket tegye fel saját magának (és persze válaszolja is meg):

+ Ki vagyok? Miért csinálom azt, amit csinálok?

+ Milyen tudásom, eszközöm, adottságom van, amelyekre büszke vagyok, amelyek miatt versenyképes a vállalkozásom?

+ Mi az, ami a következő 3-6 hónapban üzletileg fontos számodra?

+ Mi a célom a vállalkozásommal? Merre tartok? Mit szeretnék elérni? Milyen a jövőképem?

Ha ezeket tisztáztam magamban, akkor érdemes egy kapcsolatépítő tárgyalásba, beszélgetésbe belemenni.

A találkozás alkalmával a tárgyalópartneremnek is fel kell tennem ugyanezeket a kérdéseket.

Így, kb. 10-15 perc alatt egyértelműen látni fogom, hol és milyen típusú kapcsolódási pontok vannak köztünk. Innen már csak a nyitottságunkon és akaratunkon múlik, tudunk-e együttműködést kialakítani.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.