Ha ezt elhanyagolod, 10-20%-kal is csökkenhet az értékesítésed

A nyáron egy kisérletet végeztünk.
50 db B2B területen dolgozó, országosan tevékenykedő céget hívtunk fel telefonon, hogy elfogadnak-e tőlünk egy ajándék kiadványt. Egészen különféle vállalkozások voltak: kisebbek, nagyobbak, szolgáltatók, kereskedők, gyártók is – és egészen különféle időpontokban kerestük őket napközben.

A tapasztalatunk egészen megdöbbentő volt:

Az alábbi 3 diagram azt mutatja, hány cégnél vették fel a telefont első, második, illetve harmadik próbálkozásra.

A végeredmény:
50-ből 16 esetben a harmadik alkalommal sem vették fel a telefont.

Elgondolkodtató, hogy ezeknek a cégeknek termékeik, szolgáltatásaik vannak és az ügyfelekből, vevőkből élnek, és 32%-uk mégsem fordít gondot arra, hogy személyesen el lehessen őket érni. Legyen alkalom kérdezni, egyeztetni.

Mit gondolsz, érdemes-e ilyen cégektől emailben árajánlatot kérni, ha a telefont sem veszik fel?

Nálad hogyan működik?

Van-e olyan munkatársad, aki a beérkező emailekkel, telefonokkal foglalkozik? (Ha nincs, sürgősen változtass – és ne te legyél az.)

Ha emailben jön üzenet, mennyi idő alatt válaszol rájuk a munkatársad? 1-2-3 napon belül, esetleg egy héten belül? Vagy nem szoktatok mindegyikre, csak a megrendelésekre válaszolni?
Javaslatom, minden bejövő érdeklődéssel érdemes foglalkozni, mert nem tudni, miből lesz a “cserebogár”. Ha egyszer nem válaszolsz egy érdeklődőnek, legközelebb már nem fog kérdezni, sem keresni.

Ha valaki keres benneteket telefonon és van ügyfélszolgálatos kollégád, mennyire van képben? Mennyire tudja, az egyes megkereséseket kihez irányítsa, ki és mivel foglalkozik a cégedben?
Ez azért fontos, mert az érdeklődő rögtön látja, ennél a cégnél szervezettség van. Mindennek megvan a maga gazdája, tehát felelősen gondolkodnak.

Hogy mennyi megrendelésed, pénzed lesz, azon múlik első körben, hogyan és mit kommunikálsz?
Mit lehet megtudni rólad?
Mennyire vagy elérhető, látható?

A terméked minősége, előnyei, ára, stb. csak azután jön a fontossági sorrendben!

AMI DÖNTŐ AZ ÜZLETED SZEMPONTJÁBÓL:

A személyes jelenlét. Ez a legerősebb. Ezt akármilyen online kampány sem tudja helyettesíteni.
A személyes találkozás a legerősebb bizalomépítő, ügyfélszerző, de egyben vevőmegtartó eszköz is.
Ekkor tudsz a legjobb hatással lenni a másik félre. Itt tudod eloszlatni a kételyeit és felébreszteni benne a vágyat, hogy veled működjön együtt és ne a konkurenseddel.

A fenti példa azt mutatja, hogy sok kkv vezető alig figyel erre, pedig a léte, pénze múlik rajta.

A személyes találkozásoknak, kapcsolatoknak és belőlük fakadó együttműködéseknek köszönhetően akár 15-20%-kal is növelheted az értékesítésedet.
Ezért szeretettel hívlak az ősz kiemekedő jelentőségű üzleti találkozójára (október 6.), ahol a fókuszban az iparhoz kapcsolódó gyártó, kereskedő, szolgáltató cégek fejlődése, piacbővítése. Nézd meg itt, milyen cégek jelentkeztek már »

 


0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük