Ha hiteles vagy, egyre több és jobb ügyfeled lesz?

Avagy érdemes bizalmat építeni hosszabb távra, amikor “mindeki” a gyors eladásra fókuszál?

Így jártam 4 nyomdával:
Szükségem lesz új névjegykártyára. Készítenék kétféle prospektust, illetve kettő új roll-up-ot. Ehhez kértem 4 grafikai és nyomdaipari cégtől árajánlatot.
(Tudni kell, hogy a nyomdák között is igen nagy a verseny!)
Ketten másnapra adtak árajánlatot. Egy igen sokat körülményeskedett, értetlenkedett, mintha nem lenne a helyzet magaslatán.  Aztán elküldött egy kurta emailt egy-egy összeggel. Egy azóta sem válaszolt, pedig még rá is telefonáltunk (ez két hete történt).
Eredmény 4-ből 2 értékelhető. Tehát 50%.

Találkoztál már hasonló esettel?
Amikor szeretted volna, ha téged, mint ügyfelet megbecsülnek, ha odafigyelned rád. Amit igértek, azt időre, az elvárt minőségben teljesítik? De nem így történt?

Két kérdés is felvetődik:
Hogyan lehetsz hiteles egy üzleti kapcsolatban? Valóban ez annyira fontos? Inkább a termék minősége, nem?
Milyen legyen a hozzáállásod az üzleti partnereidhez, hogy ne az történjen veled, mint az utolsó két nyomdával? (Mert mondanom sem kell, hogy őket én sem veszem komolyan!)

A megoldás triviális:
– Amit igértél, azt teljesítsd úgy, ahogyan elvárják tőled. Sőt, ha lehet, adj többet! (Pl. a két első nyomda közül az egyik felhívott, hogy megkaptam-e az árajánlatot és van-e valami kérdésem. Szuper. Érzem a gondoskodást! Egyre inkább tudatosul, hogy benne megbízhatok, oda fog figyelni a munkára is.)
– Amikor alkalmad van a személyes tárgyalásra, érződjön rajtad a lelkesedés, a szenvedély, az öröm. Mert ez átmegy. A potenciális vevő látja, hogy szakmailag tényleg “ottvagy”. Elhiszi, hogy értesz hozzá.

Tehát, számít az üzletben a hitelesség? Szerintem, csak ez számít! Az, hogy a termék minőségi, az alap. Sőt, azt tapasztaltam, hogy az ügyfél a magasabb árat is hajlandó kifizetni annak, akiben megbízik.

HOGYAN LEHET A LEGGYORSABBAN ÉS LEGHATÉKONYABBAN BIZALMAT ÉPÍTENI?
Személyesen!

2014 nyarán 24 ipari, gyártó és kereskedő céggel beszélgettem gondjaikról, kérdéseikről, lehetőségeikről. Megdöbbentő volt, hogy 21 vállalatvezető arról panaszkodott, hogy a legfőbb problémájuk a bizalmatlanság: félnek a megrendelőktől – hogy kifizetik-e az árut, félnek a beszállítóktól – hogy nem verik-e át őket. Nem bíznak az üzleti lehetőségekben, mert úgy is a “csókosak” kapják meg a munkát.

Miért nincs olyan lehetőség – mondták -, ahol csak gyártók, termelők, kereskedők, illetve az ő munkájukat támogató szolgáltatók őszintén azért jönnek össze, hogy fontos piaci információkat megosszanak egymással, termékeiket bemutassák, megismerjék egymás céljait, lehetőségeit, kompetenciáját, kapcsolatait, és konkrét együttműködéseket alakítsanak ki.

Mert összefogva, együttműködve sokkal jobb ügyfelekre lehet szert tenni és sokkal messzebbre lehet jutni!

EZÉRT HÍVTUK ÉLETRE A MAGYAR IPAR NAPJÁT!
2016. február 25. Vecsés.
Jelentkezési határidő: február 18.
Gyere, legyél részese a sok üzleti lehetőségnek!

Részletek és jelentkezés itt » 

 


♥ Ha szeretnél olyan példákat, módszereket, ötleteket, melyek eredményesebbé teszik üzleti kapcsolataidat, értékesítésedet és új üzleti lehetőségeket nyitnak meg előtted, akkor itt igényeld az “ÜZLETHOZÓ MŰHELYTITKOKAT”! Kattints ide »


 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük