Ha jó üzleteket akarsz kötni, előbb szerezz minőségi információt!

Az üzlet gyakran azon is múlik, hogy mit mondasz magadról, tehát hogyan mutatkozol be. Továbbá, milyen mélységű információkat szerzel a lehetséges partnerről.

Ezt gyakoroltuk a zártkörű klubtaglálkozónkon is.

Az volt a feladat, hogy most ne általános – kivagy, mivel foglalkozol? – kérdéseket tegyünk fel egymásnak, hanem kifejezetten a beszélgetőtársunk szakmai kompetenciáira kérdezzünk rá és gyűjtsünk össze minél több olyan információt, ami bennünket érdekelhet, ami a mi üzletünket segítheti, ami valamilyen módon hasznunkra lehet.klubnap151110

A tapasztalat azt mutatja, hogy sok-sok tárgyalásból születik kevés üzlet. Persze, ez azért iparág és kommunikáció függő is. De tény, hogy itt is sokat kell dolgozni, többször kell egyeztetni ahhoz, talán hónapokat kell várni arra, hogy végül egy nagyobb értékű szerződés megszülessék.

Azt gondolom, hogy az ipari cégeknél ez még fokozottabban igaz.

Ezt a folyamatot lehet felgyorsítani azzal, hogy a tárgyalás alatt tudatosan törekszünk arra, hogy az alap és felszínes információk után a mélyebbek felé haladjunk.

Térképezzük fel a partner szakmai múltját! Milyen típusú cégeknél, milyen munkákat végzett? Lássuk világosan, mennyire tájékozott az adott szakterületen. Vagy esetleg szűklátókörű? Fordít-e energiát a fejlődésre, képzésre? Milyen céljai vannak?

Meglátod, az eredmény talán meglepő is lehet, hiszen a mélyebb megismerés által sokkal hamarabb és könnyebben találsz kapcsolódási pontot a másikkal, illetve a kérdések által sokkal bizalomkeltőbb lesz a beszélgetés, mivel nem az eladásra fókuszáltok.

Tehát, nem az a lényeg, hogy bizonyos idő alatt hány céggel veszed fel a kapcsolatot, hanem az, hogy hány céget ismersz meg mélyebben.

Tudod, milyen nagyszerű érzés olyan vállalkozókkal tárgyalni, velük beszélgetni, akik szeretnének téged is mélyebben megismerni? A Vállalkozók 42. Országos Kapcsolatépítő Találkozóján rengeteg információ, üzleti, beszállítói lehetőség kerül felszínre!

A Kométa és a Cserpes Sajtműhely is itt keres beszállítókat, üzleti partnereket. Számíthatunk rád?
Itt jelentkezhetsz »


♥ Ha szeretnél olyan példákat, módszereket, ötleteket, melyek eredményesebbé teszik üzleti kapcsolataidat, értékesítésedet és új üzleti lehetőségeket nyitnak meg előtted, akkor itt iratkozz fel az “ÜZLETET HOZÓ MŰHELYTITKOKRA”! Kattints ide »


0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.