Néhány hasznos ötletet, gondolatot, tapasztalatot szeretnék veled megosztani most és a következő alkalmakkor, amit egy erdőtelki székhelyű, 7 milliárdos árbevételű acélszerkezetgyártó vállalat, az SBS Kft-nél tanultam a partnerkapcsolatokról.

(Éppen a cég szakmai kiadványán dolgozok, aminek a célja, hogy a meglévő és a leendő partnerei átfogó képet kapjanak a szakmai értékeiről, gyártási folyamatairól – fotókkal, szakmai információkkal, magyarázatokkal egy minőségi, igényes, speciális kiadványban.
Így jobban megértsék a partnerei, miért érdemes vele együtt dolgozni.)

Megmondom őszintén, elámultam, hogy Balogh László, a cég ügyvezető-alapítója milyen módszeresen építette fel a cég kommunikációját az ügyfelekkel. Saját bevallása szerint az, hogy ott tart a vállalat most, ahol tart, abban jelentős szerepet játszott a komolyan vett partnerkapcsolatok.

Lássuk, hogyan is csinálta

– A vevőink negyedévente minősítenek bennünket, ez számos szempont alapján történik – vallotta Balogh úr. – Például a szállítási pontosság, a kommunikáció, a kapcsolattartás minősége, illetve egyéb paraméterek. Összesen 17 szempont alapján történik az értékelés.

Ez valóban komoly: 17 szempont alapján… Hm.
A te munkádat, a kapcsolattartás minőségét szokták értékelni az ügyfeleid? Kérsz visszajelzéseket? Milyen időközönként? Mit szoktál belőlük tanulni? Örülnék, ha lent, kommentben megosztanád velünk!

– Felállítottunk egy értékesítési csoportot – folytatta Balog úr -, mely a vevői kapcsolattartóinkat fogja össze. Ezek a munkatársak fogadják a megrendeléseket, ők tárgyalnak a megrendelőkkel. Minden alkalommal ugyanaz a kolléga tartja a kapcsolatot az adott vevővel, tehát minden partnerünkhöz „hozzá van rendelve” egy-egy munkatárs. A kollégák kommunikációját is értékelik partnereink, ez azonban egy meglehetősen szubjektív eredményt szülhet, de irányadónak mindenképpen hasznos.

A céggel kapcsolatos értékelések azonban már mások, hiszen például a szállítási határidők tartását teljesen objektíven lehet mérni, vagy megérkezett a kitűzött időpontra a termék, vagy nem. Aztán ott van a minőségi kifogásokkal kapcsolatos reklamációk statisztikája. Ennek során felmérjük, hogy érkezett-e reklamáció, vagy nem.

Mindenről kellő időben tájékoztatják a vevőt a munkatársaim. Arról is, ha késik a szállítás, vagy esetleg valami más probléma merült fel. Nem hallgatunk ezekről, hanem mindenről azonnal tájékoztatjuk a partnereket.

Bevezettük a tájékoztatás egy azonnali fajtáját, mikor prototípus, nullszéria, vagy első mintagyártás történik bármelyik partnerünk részére. Minden esetben jelentéseket, fényképes dokumentációt küldünk a megrendelőnek arról, hogy a szóban forgó gyártás éppen milyen fázisban tart. Minden egyes lépésről kap egy ilyen dokumentációt, így a vevő is azonnal tudja, hogy a megrendelése pontosan hol tart.

A munkatársaink tehát az érdeklődéstől kezdve támogatják a megrendelőt egészen addig, míg a kiszállítás meg nem történik.

Teljesen mindegy, hogy gyártó cégként dolgozol, vagy 2 személyes szolgáltató vállalkozásod van. Te is megteheted, hogy a munkád egyes fázisairól valamilyen tájékoztatást adsz a partnerednek.
Ez egy olyan ügyfélélményt ad számára, amit a versenytársaidtól nem kap meg.

Én is ezt csinálom.
A személyes találkozás alkalmával jeleztem Balogh úrnak, hogy kb. 2-3 hét lesz, mire elkészül a nyersanyag. Az anyagfelvétel után 2 hét múlva valóban el is készült a nyers szöveg a kiadványhoz. Erről írtam neki egy emailt és jeleztem, hogy még egy kicsit kozmetikázunk rajta és 3 nap múlva küldöm számára. Úgy is lett. Közben pedig kértem, írja meg számomra, milyen arculati elemeket szeretne viszontlátni a kiadványban.

A kiadvány elkészítésének további fázisairól itt a Műhely keretein belül is informállak.

Örülök, ha a saját gyakorlatodat megosztod velünk ebben a Műhelyben!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük