A hozzáadott érték az, ami a versenyképesség növeléséhez nélkülözhetetlen

Vereb István, az üzleti együttműködések mentora, az EVSZ alapítója

Ma a modern gazdaságban újítás, újdonság, fejlesztés nélkül nem hogy növekedni nem tudnak a vállalatok, de talpon sem tudnak maradni – mondta Pálinkás József, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke a Világgazdaság 2017 áprilisi, „Gazdasági csúcstalálkozó: csúcsvezetőknek” című konferenciáján.

Ma Európában kínálati gazdaságban élünk, vannak olyan gazdaságok, ahol a kereslet vagy a szükséglet nagyobb, így olyan terméket kell előállítani, amely versenyképes – hangsúlyozta Pálinkás József.

Az újdonságok, a fejlesztések éppen ezért felértékelődtek az utóbbi években.

Komoly piaci értéket, újdonságot, innovatív terméket, szolgáltatást előállítani manapság leginkább hozzáadott értékkel lehet.

A kérdés az, mi az ön hozzáadott értéke, amiért érdemes az ön termékét vagy szolgáltatását választani?

Fontos kiemelni, hogy a sikert – a hozzáadott érték megteremtését és a piaci “megszerettetését” – a legtöbb esetben több vállalkozás együttműködése eredményezi.
A magyar vállalkozások jelentős részének nincs olyan gépe, megfelelő eszköze, elég kapacitása, embere, pénze, szakmai tudása, piacismerete, ami önmagában elég lenne a fejlesztésekhez. Elengedhetetlen, hogy másokra is támaszkodjunk.

PÉLDA AZ IPARBÓL: Egy innovatív termék megszületése és piacra vitele az Aluinvent Zrt-nél. 

Az Aluinvent Zrt. 2012 óta gyártja a számos előnnyel rendelkező és sokféle területen felhasználható termékét, az alumíniumhabot. Erről beszélt dr. Babcsán Norbert ügyvezető. Elképesztő ütemben fejlődik a szervezet évről-évre, ahol egy általuk kialakított innovatív technológia alapján dolgoznak.

Az alapanyagtól mára eljutottak a félkész termék gyártásáig, aminek már sokkal nagyobb a piaca. A végtermékek létrehozására további hozzáadott értékre van szükség az együttműködő partnerek részéről. Végtermékeknél gondolhatunk például robbanásvédelmi panelre, autóipari alkatrészekre, űripari eszközök alkatrészeire, dizájntermékekre, de akár hétköznapi tárgyakra is, mint az USB adattároló váza.

“Különböző végtermék gyártókkal működünk együtt, illetve alvállalkozókkal, akik az úgynevezett másodlagos technológiákban, a megmunkálásban és az öntésben működnek együtt velünk” – mondta a cégvezető.

 

Mit jelent tehát az együttműködés?

  • új terméket, szolgáltatást
  • új eszközöket, gépeket, akár egy új üzemcsarnokot
  • munkaerőt, kapacitásbővítést
  • növekedést
  • több bevételt

 

Kérem, válaszolja meg a következő 2 kérdést:

Mi az a hozzáadott érték, ami versenyképesebbé teheti az ön termékét, szolgáltatását?
Mivel adhatna többet, mást, mint a versenytársa, aminek örülnének a vevői?

Ez a hozzáadott érték olyan, amiért a vevői képesek lennének többet fizetni? Ha igen, mennyivel? Ezzel elégedett lenne?
Egyedül elő tudja állítani ezt a hozzáadott értéket vagy nem? 
Vagy megéri-e önnek egyedül előállítani?
Milyen együttműködő partnerre lenne szüksége a hozzáadott érték létrehozásához?

Hol talál olyan vevőket, akik a hozzáadott értékért képesek lennének többet fizetni? Lehet, hogy a piacszerzésben lenne hasznos egy stratégiai partner?

Gondolkodjon másképpen, gondolkodjon együttműködésekben!


 

Mi lenne, ha megismerne olyan, szintén fejlődésben érdekelt partnereket, akiknek értékei, tudása, kapcsolatai által ön könnyedén képes valódi hozzáadott értéket fejleszteni – akár pár óra alatt.

Erről szól az Együttműködő Vállalkozók Tavaszi Országos Találkozója, május 25-én.

Nézze met itt, kikkel találkozhat és mit profitálhat ebből a találkozóból »

 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.