Így érj el nagyobb vevői elköteleződést

Világszerte a kiskereskedők csupán töredékének sikerül elköteleznie a vevőit, holott létfontosságú számukra a vásárlói lojalitás erősítése – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás.

Gondolom egyetértünk abban, hogy nem csak a kiskereskedőknek létfontosságú az ügyfélhűség.

A vállalkozó a partnereiből, ügyfeleiből él!

Ezt a tényt azonban sok vállalkozó háttérbe szorítja. Előtérbe kerül inkább – főként manapság – a hiper-szuper technológia, a digitális megoldások, az új termékek. Persze, ezek is kellenek, de valahogy közben az érintettekkel, a vevőkkel való személyes kapcsolat nem hogy nem fejlődik, hanem talán picit hanyagolva is van.
Tapasztalatom szerint a partnerkapcsolatok kezelése gyakran lekorlátozódik a megrendelések körüli kommunikációra.

Márpedig akkor tudod fenntartani fejlődésedet, akkor vagy képes fejleszteni, ha a legjobb vevők téged választanak, és elmondják neked, mit szeretnének, mit várnak tőled.

A partnereid hűsége és együttműködése nélkül nem lehetsz versenyképes! Ezt pedig személyes kapcsolatok magasabb szintre emelésével lehet elérni.

Adatelemezés

A fenti kutatás azt állapította meg, hogy a jövő az adatelemzésen alapuló fejlesztésekben van.

Egyetértek. Adatokra, információkra van szükséged, hogy tudd, mi jár a vevőid fejében és az mit jelent a cégedre vonatkozóan.

Hogyan szerzel adatokat?

Amit lehet, mérni kell nem csak a gyártással kapcsolatos dolgokat, hanem a szolgáltatásaid hatásait is, illetve az ügyfeleidhez kapcsolódó interakciók minőségét is, pl. vásárlási szokásokat, volument, reklamációkat, a kapcsolattartás formáit, a hozzáadott értékekre, gesztusokra kiváltott reakciókat, stb.

Törekedj arra, hogy minél több személyes találkozásod legyen az ügyfeleiddel és akkor kérdezz, minél többet, érdeklődj őszintén!
Ha nehezen megoldható a személyesség, akkor használj online piackutatási formákat!

A lényeg, hogy választ találj arra:

  • Mi az, ami foglalkoztatja manapság az ügyfeledet?
  • Mi az, ami leginkább frusztrállja? Mitől fél?
  • Mi az, amire megoldást szeretne találni?
  • Milyen kihívások előtt áll?
  • Mit tervez a következő pl. 6-12 hónapban?

Előkerülhetnek olyan – akár diszkrét – információk is, amelyek számodra aranyat érnek.

Túl azon, hogy a partnereidnek rendkívül jól esik ez az odafigyelés, az érdeklődés, még hasznod is származik belőle.
Ha mondanak olyat, amiben a te céged nem tud segíteni, akkor nézz körbe, tudsz-e ajánlani nekik valakit.

Meglátod, rendkívül hálásak lesznek érte!

Lent a hozzászólásoknál megoszthatod velünk, te miket szoktál kérdezni az ügyfeleidtől? Hogyan szerzel információt tőlük?


Szerző:

Vereb István

kommunikációs és partnerkapcsolati mentor,
az együttműködés alapú vállalatfejlesztés szakértője

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük