Kreatív ügyfélkapcsolatok a Kántor mechanikánál

Kántor Sándor

Már 25 éve, hogy Kántor Sándor saját vállalkozásba kezdett. Sikerük töretlen, ennek köszönhetően pedig a Kántor Mechanika Kft. is folyamatosan fejlődik. Sőt, az ügyvezető azt is elmondta, hogy sok esetben ők fejlesztenek új terméket partnereik számára. A múltról, sikereikről és terveikről beszélgettem Kántor Sándorral, a Kántor Mechanika Kft. ügyvezetőjével.

Sándor elmondta, hogy szerszám- és készüléktervezéssel, gyártással, 3 tengelyes CNC megmunkáló központok negyedik tengelyének tervezésével, gyártásával, egyedi automata hidraulikus, pneumatikus és kézi-szorítós marókészülékek tervezésével, gyártásával foglalkoznak.

Terveznek hegesztőkészülékeket robot-hegesztőberendezésekhez, valamint kis méretű fröccsöntő szerszámokat is gyártanak, illetve szivattyúgyártó vállalkozások számára is készítenek szerszámokat.

Mindezek mellett törött, kopott alkatrészek javításával is foglalkoznak. Tevékenységük sokrétű, de erősségük a mérnöki támogatással történő tervezés és gyártás.

Arra a kérdésre, hogy miben jobbak, mint a versenytársaik, ezt válaszolta:

A sikerünk titka talán abban rejlik, hogy nagyon gyorsan reagálunk a megrendelőink igényeire, sok esetben mi adunk javaslatot a problémáik megoldására, ezzel pedig nagyban elősegítjük a termelésük zavartalanságát. Ennek köszönhető, hogy ha a partnereink fejlesztésekben gondolkodnak, akkor általában bennünket keresnek meg, mert korábban sem csalódtak bennünk.

Úgy vélem, hogy a vevőkre való fokozott odafigyelés, a velük történő együttműködés elengedhetetlen, a legkisebb problémájukat is komolyan kell vennünk, hiszen egy apróságnak tűnő feladat is a fejlődésük legnagyobb akadálya lehet. Ha mindenben támogatjuk, segítjük partnereinket, akkor az meghálálja magát a későbbiekben.

Erre jó példa, hogy közel 20 évig voltunk a Philips beszállítója, amíg még Magyarországon is volt gyáruk. Komoly kihívást jelentett számukra egy új generációs televízió készülék gyártása során a tévé előlapok logisztikája. Az okozott számukra fejtörést, hogy hogyan kerüljön a fröccsöntő üzemükből a raktárukba, majd onnan az összeszerelő üzembe ez az alkatrész hatékonyan.

A megoldás kidolgozására több nyugat-európai vállalkozást is megbíztak, azonban egyik lehetőség sem vált be számukra. Itt pontosan arról volt szó, hogy 1 m²-en maximum 3, vagy 4 előlapot tudtak tárolni, mely szám nem volt megfelelő számukra, többet kellett volna ekkora területen elhelyezni, hogy tárolási kapacitásaikat hatékonyan használják fel. Ez a “kis dolog” oly mértékű problémát okozott a gyárban, hogy hetekig, sőt, hónapokig akadályozta a termelés felfutását.

Én sikeresen terveztem számukra egy olyan előlaptároló és szállító eszközt, mely a kezdetekkor 16, később pedig már 30 db tévé előlap mozgatására volt alkalmas. Olyan eszközt fejlesztettünk tehát a Philips számára, mely egymásra rakható. A termék sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy több mint 10 kamionnyit rendeltek ebből az eszközből. Ez egy apró problémának tűnt akkoriban, az eredménye mégis az lett, hogy nagymértékben felfutott a Philips szóban forgó terméke és gyártása.

A cégnek a Philips-szel történő együttműködéséből jól látszik, hogy mennyire fontos a mély kapcsolat a vevőkkel. Akár naprakészen érdemes ismerni az ügyfél problémáit, napi gondjait. Ha ez a mély kapcsolat nincs meg Kántor Sándor és a Philips vezetése között, akkor sosem tudja meg, mivel bajlódnak és sosem tud segíteni nekik, amiből aztán előre nem vár megrendelések születtek.

Te mit teszel – akár napi szinten – azért, hogy megismerd a vevőid aktuális kihívásait, akár olyanokat is, amelyek elsőre nem kapcsolódnak a te tevékenységedhez?


Szerző:

Vereb István

kommunikációs és partnerkapcsolati mentor,
az együttműködés alapú vállalatfejlesztés szakértője

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük