Mi az, ami miatt elpártolhatnak tőled a vevőid?

A fogyasztók több mint harmada azonnal elpártol egy márkától, ha rossz élmény éri – közölte szeptemberben az Oracle, új felmérése alapján. A Kreatív online-on megjelent felmérés szerint a vásárlók 88 százaléka megosztja a negatív élményeket másokkal, így a vállalatok egyre kevésbé képesek befolyásolni a vásárlói szokásokat.

A rossz élmény – és itt az ÉLMÉNYEN van a hangsúly – ugyanúgy terjed a B2B szektorban is. A fogyasztók egyre kevésbé hisznek az influenszereknek, a celebeknek, a politikusoknak vagy a technológiai forrásoknak: így a közösségi médiának, a mobil hirdetéseknek – írja az MTI.

Mit lehet tenni?

Sokat hallani manapság az ügyfélélményről. Én inkább az ügyféltörődés szót használom inkább, mert a “törődés” jobban kifejezi azt az odafigyelést és folyamatos gondoskodást, amiben az ügyfélnek részesülnie kell, ha azt akarjuk, hogy hosszú távon hűséges legyen hozzánk.

Ezernyi módja van egy ügyfélélettartam során annak, hogy kifejezzük megbecsülésünket a vevőinknek és azt éreztessük velük, hogy komolyan azért dolgozunk, hogy az ő életét jobbá, könnyebbé, egyszerűbbé, hatékonyabbá tegyük.

Ha még nem foglalkoztál ezzel a kérdéssel mélyebben, mert eddig úgyis jöttek a vevők maguktól, nem voltál “rákényszerítve”, most itt az ideje.

Miért?

Mert a felmérés is azt bizonyítja, hogy a jó vagy éppen a rossz tapasztalat, élmény, amit a partner átél nálad, az meghatározó. Elég egy goromba hangnem az ügyfélszolgálatos munkatársad vagy az értékesítőd részéről, a vevőd máris inkább más, barátságosabb cég után néz. Számtalanszor tapasztaltam, hogy egy cégvezető hajlandó magasabb árat is fizetni, csak érezze a törődést, a nyugalmat és a biztonságot, amit az adott céggel való együttműködés jelent neki.



2 javaslatom is van:

(1)
Mivel manapság a termékek, szolgáltatások és a technológia is hasonló a vállalkozásoknál, így amivel egy cég ki tud tűnni a piacon, az az ügyféltörődés folyamatai.

Javaslom, ha eddig még nem volt ilyen, akkor készíts el egy ügyféltörődési stratégiát. Így nem csak te, hanem a munkatársaid is egyértelműen látják és értik, mit és miért tesztek, hogy megtartsátok a vevőiteket!

Az ügyfélmegtartás egy lehetséges gazdasági visszaesés esetében fog még jobban felértékelődni. De te ne  várd meg a recessziót! Szívesen segítek egy cégre szabott ügyféltörődési stratégia kialakításával.

(2)
Engedd közelebb magadhoz a vevőket, vond be őket a mindennapjaidba, mutasd be vállalati kultúrádat, egyeztess velük a fejlesztéseidről, ismertesd meg velük értékeidet!

Legyél őszinte és emberközeli, akivel jó együttműködni! 

Ennek eléréséhez kommunikálj minél gyakrabban, minél több féle formában (írásban, telefonon, személyesen, videóban, céges rendezvényen, szakmai találkozón). Ha vannak működőképes, minőségi megoldásaid, szakmai tudásod, melyek már kiállták az élet próbáját, akkor arról óriási hiba nem beszélni.

Készíts egy céges szakmai kiadványt, egy könyvet, amelynek keretében elmondhatod a “történeted”, hogy a leendő és a meglévő partnereid is pontosan értsék, miért érdemes veled együttdolgozni. Ez egy rendkívül hatékony értékesítést és ügyféltörődést támogató eszköz.

Nézd meg itt, hogyan érdemes felépíteni egy ilyen kiadványt és hogyan tudod jól hasznosítani.

Nagy Zoltán, a 3B Hungária Kft ügyvezetője
most személyesen elmondja neked, ő miért szerepelt egy általam készített interjúkötetben:


Szerző:

Vereb István

kommunikációs és partnerkapcsolati mentor,
az együttműködés alapú vállalatfejlesztés szakértője

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük