Mivel kerülhetsz közel a leendő partnereidhez?

Ha olyan cégvezető, vállalkozó vagy, aki nem csak egyszer akar eladni valamit az ügyfelének, hanem szeretné, ha visszatérő vevője legyen akár éveken keresztül, akkor számodra a legfontosabb kérdés, hogyan kerülj közel igazán a partneredhez.

Hogyan tudod elérni, hogy szívesen felvegye veled a kapcsolatot? Egyre inkább megbízzon benned? Örömmel vásároljon tőled és ne menjen a konkurenshez? Sőt, akár ajánljon is másoknak.

Egy környezetvédelmi segédanyagokat forgalmazó kereskedő cég Németországban megismerkedett egy olyan újfajta technológiával, amely segítségével fele annyi idő alatt, kb. 30%-kal hatékonyabban tünteti el elsősorban az olajos típusú szennyőződéseket az ipari üzemekben, gyártósoroknál.
A cégvezető elintézte a technológia honosítását. Beárazta, hogy tisztességes haszna legyen. Megrendeléseket adott le a német gyártó cég felé. Kiszámolta, mennyit fog eladni 1 év alatt. Már előre örült a tisztes haszonnak.
5 hét múlva megérkezett az első szállítmány Németországból. Elhelyezték a raktárban.

Másnap döbbenetes dolog történt.
A magyar cég vezetője értekezletet hívott össze az értékesítőknek, hogy ismertesse a terméket és a technológiát. Az egyik értékesítő azonban közbeszólt: De ki tud itthon erről a technológiáról? Hányan érdelődtek már?
A cégvezetőt villámcsapásszerűen érte a kérdés. Rájött, hogy eddig semmit sem kommunikáltak a technológiáról. Így nem fog működni.

Vállalkozóként mit szeretnél?
Értékesíteni minél több vevőnek, minél nagyobb profittal. Igaz?

Ezt csak kommunikációval lehet.

A kommunikáció fontosságát sokan elbagatelizálják. Elintézik annyival, hogy “küldök ajánlatot” vagy “felhívom” és kész. “Többre egyébként sincs időm”. “Meg aztán, miről írjak, beszéljek? Úgy is ismerik, tudják, miről van szó!”
Ez a hozzáállás ma már nem elég.

Egyedül a kommunikáció képes bizalmat kelteni annyira, hogy ne csak egyszer vásároljanak tőled.
Aki nem kommunikál, az nem létezik. Hiába van nagyszerű terméked, ha nem ismernek eléggé, ha nem bíznak benned.

Ha minél többet és minél kifinomultabban, barátságosabban kommunikálsz – annál jobb lesz az eredmény.
Persze, erre egy kicsit oda kell figyelni és tanulni.

Javaslom fókuszálj egyrészt nagyon a célközönségedre, másrészt azokra a területekre, amelyek a legtöbbet hozhatnak.
Nem kell egyszerre újságban hirdetni, online hirdetni, kiállításra elmenni, direkt marketingezni, termékbemutató rendezvényt szervezni, stb. Ezt valóban nem bírnád és lehet, hogy felesleges is.

Mi az a két terület, ami rövid idő alatt talán a legtöbbet hozza egy magyar kkv-nak, akár ipari területen dolgozik, akár szolgáltató? Így neked is érdemes figyelembe venni.

1) Írásbeli kommunikáció (levél, prospektus, weboldal, email).
Mit raksz ki a weboldaladra? Milyen emaileket, hírleveket küldesz ki az érdeklődőidnek, illetve a vevőidnek? Csak ajánlatok, vagy elérhetőek olyan szakmai anyagok, amelyekkel meg tudod győzni az érdeklődőket szakértelmedről, hozzáértésedről? Mi az, amit felajánlasz nekik? Mi az, amit kipróbálhatnak? Mi az üzeneted? Hogyan próbálsz vásárlásra ösztönözni?

Ha szeretnél ezen a téren fejlődni, jobb lenni, akkor ismerkedj meg ezzel a lehetőséggel »

 

2) Személyes kommunikáció, találkozások.

Használj ki minden olyan alkalmat, amikor találkozhatsz olyan vállalkozókkal, akik ügyfeleid lesznek, akikkel kiegészítheted tevékenységedet, akik tovább ajánlanak, akikkel közös projektet hozhatsz létre, akik által könnyebben és gyorsabban eléred a céljaid. Bizonyított, hogy a személyes találkozások alkalmával lehet a leggyorsabban bizalmat építeni.

Keresd az alkamat! Ha nem tanulsz meg együttműködésekben gondolkodni, mindig magányos farkasként építgeted a céged, és sosem fogsz olyan eredményeket elérni, amelyeket megérdemelnél.

Meghívlak az EVSZ ingyenes Meetingjére, ahol 3,5 óra alatt rengeteg üzleti információhoz jutsz és lesz legalább 3-4 olyan cég, akivel a továbbiakban együttműködhetsz!  Kattints ide a részletes programhoz »

 


 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük