Ne ölj! Ne öld meg a jövődet!

Mindenszentekről, az elmúlásról jutott eszembe:

hondaVolt egy Japán üzletember, Honda Szoicsiro, akinek voltak jó ötletei, céljai. Azonban igen sok kudarc érte. Mégsem engedte, hogy magában felülkerekedjen a kishitűség, a szomorúság. Nem engedte lenyomni magában a céljait, kitartott mellettük.

Egyszer lebombázták a gyárát, aztán földrengés áldozata lett, majd nyersanyagok hiányában lehetetlen volt újraindítani a vállalkozását.
 Még a legjobb barátai is úgy néztek rá, mint akit üldöz a balszerencse.

Ő azonban szilárdan hitt abban, amit csinált és küzdött a megvalósításért.

A siker akkor jön, amikor nem ölöd meg az ötelteidet. Amikor nem adod fel. hogy megvalósítsd azokat a célokat, amelyeket kitűztél magadnak. A lehetőségeket, amelyek eléd kerülnek, komolyan veszed (és nem a kifogásokat keresed).

Ugye nem kell magyaráznom, mit ért el hosszú évtizedek (nem egyik pillanatról a másikra) alatt Honda?

Élj tudatosan! Vállalkozz tudatosan! Építkezz tudatosan! 
Ha a lehetőségekre fókuszálsz, akkor képes leszel magasabb szintre emelni a vállalkozásodat.
Persze, enélkül is elvagy. Persze, tudatos építkezés nélkül is lesznek megrendeléseid.

Viszont, a tudatos építkezéssel képes leszel megoldani a problémákat anélkül, hogy újakat gyártanál. Képes leszel észrevenni a megoldást, amikor szükséges.
Kizárólag így lehet új dolgokat teremteni, magasabb szintre kerülni a vállalkozásoddal.

Ha csak azokra a dolgokra koncentrálsz, ami jelenleg is a rendelkezésedre áll, ami most is megvan (tudás, eszközök, vevők, kapcsolatok, technológia), akkor minden úgy fog működni, ahogy eddig.

Ha hullámzóan jöttek a megrendelések – akkor ezután is így fognak jönni. “Eddig is volt 4-5 olyan partnerem, akik ellátnak munkával” – tudatos kapcsolatépítés híján ezután sem lesz több.
“A versenytársaim nagyon szorongatnak” – fejlesztések nélkül össze is roppanthatnak.

Ha jobb életet szeretnél magadnak, több időt, stabil céges hátteret, folyamatos megrendeléseket, akkor ne öld meg a lehetőségeidet, amelyek a kapcsolataidban gyökereznek, hanem keress együttműködési lehetőségeket úgy, hogy végiggondolod a következő 3 kérdésre adott válaszodat:

Mit tehetnék, hogy jobban megismerjék cégemet, termékeimet, szolgáltatásaim értékeit?
Mit tehetnék, hogy szimpatikusnak találjanak és legyen kedvük hozzám fordulni?
Mit tehetnék, hogy annyira megbízzanak bennem, hogy aki vásárol, az hosszabb távon is partnerem legyen?

Mindegyik kérdéshez írj 2 olyan dolgot, amit most nem csinálsz, de esetleg csinálhatnál!

Ne feledd, nem arról beszélek, hogyan tudsz most eladni valakinek valamit! A tudatos építkezésről beszélek, ami azt jelenti, hogy folyamatosan és jobban megismerjenek, hogy majd fél, egy év múlva ezek a megszületett kapcsolatok eredményt hozzanak.

Ezek a kérdések nem a jelenedről, hanem a jövődről szólnak. Ne sablonos, általános válaszokat adj rá, mert azzal semmire sem mész. Magadat csapod be! A három kérdésre 3 konkrét, azaz konkrét választ írj!

Ha úgy érzed, szánnál időt a jövődre…, fontos számodra e három kérdés és szeretnél ezekre jó válaszokat adni…, ha értéknek tartod a tudatos építkezést, akkor várlak az EVSZ Meetingjére (november 9-én). Jelentkezz itt »

 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük