Nincs időd? Növelnéd hatékonyságodat? Ez az 5 szempont segít

A BNI Magyarország nemrég közzétett 2019-es felméréséből kiderül, hogy az időmenedzsmenttel adódnak a legnagyobb problémák a magyar kkv-k körében. Egyszerűen nincs elég idejük a cégvezetőknek.

A válaszokból az is kirajzolódott, hogy a magyar vállalkozások többsége szeretne hatékonyabban dolgozni, ám egyszerűen nem áll rendelkezésére elegendő idő a vállalati növekedés lekövetéséhez – olvastam a 24.hu portálon a BNI nyilatkozatát.
Ellentmondásnak értékelhető, hogy az időhiány ellenére a cégvezetők többsége még több ügyfelet szeretne.

Ha jobban belegondolunk, akkor az időhiány és a még több vevő iránti vágy egyre felületesebbé teszi az ügyfélkapcsolatokat, hiszen nincs idő igazán mély együttműködéseket kialakítani a már meglévő ügyfelekkel. Ez miért baj?

Mert ha nincs mély kapcsolat a vevőkkel, akkor sose tudja meg az adott vállalkozás vezetője, milyen problémákkal küzdenek a vevői, mitől félnek, milyen céljaik vannak, milyen irányba akarnak fejleszteni, milyen megoldások könnyíthetik meg az életüket, milyen konstrukciók lehetnek kedvezőek a számukra.

Ha kevés ilyen információ áll rendelkezésre és nagyon gyér a kommunikáció a partnerekkel (mert ugye nincs rá minőségi idő), akkor nem lehet hatékonyabbá tenni sem a gyártási, sem szolgáltatási, sem szállítási, sem ügyfélkiszolgálási folyamatokat.



A véleményem az, hogy egy vállalkozásnál minden az ügyfelekért és a cég fejlődéséért van. Ezért minden mindennel összefügg. Bármilyen döntésnek, fejlesztésnek, a folyamatok optimalizálásának is az ügyfélismeretből kell kiindulnia.

Akkor lenne több ideje egy cégvezetőnek és munkatársainak, akkor tudná hatékonyabbá tenni a folyamatait, ha készít például egy tudatosan felépített ügyféltörődési stratégiát.

Néhány szempont a stratégia elkészítéséhez:
(Ezekre a kérdésekre adj magadnak konkrét választ! Ha kell, sorold fel, szedd pontokba!)

    • Vizsgáld meg, milyen “érintési, találkozási pontjaid” vannak az ügyfeleiddel! Mikor, milyen formában és mit kommunikálsz az ügyfeleidnek és ők hogyan reagálhatnak?
    • Milyen hatással vagy a vevőidre az értékesítés előtt, alatt és után? Hogyan építed a hitelességed?
    • Honnan tudod, hogyan méred fel, mi az, ami valóban érték az ügyfeleidnek (és nem csak te gondolod)?
    • Mi az a hozzáadott érték, amiért hajlandóak akár 20-50%-kal is többet fizetni és csak tőled kaphatják meg ilyen formában?
    • Mit teszel azért, hogy a vevőid érezzék, hogy figyelsz rájuk, törődsz igényeikkel, segítesz megoldani a problémáikat?

Ha ezekre a kérdésekre lelkiismeretesen válaszolsz magadnak, esetleg bevonod a munkatársaidat is, akkor olyan irányok, megoldások, lehetőségek fognak kibontakozni előtted, amelyek által egyértelműen növelheted a hatékonyságodat és jobbá válik az időbeosztás a cégben.

Miért? Mert pontosan tudni fogod, hogy mit és miért kell tenned.

 


Szerző:

Vereb István

kommunikációs és partnerkapcsolati mentor,
az együttműködés alapú vállalatfejlesztés szakértője

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük