Ha neked fontos, hogy a leendő és a meglévő ügyfeleid értsék, miért érdemes téged választani, melletted kitartani …

… AKKOR MONDD EL A TÖRTÉNETED
EGY OKOS, SZAKMAI KÖNYV FORMÁJÁBAN!

A könyv felépítésének 4 alappillére
Miről szóljon a szakmai könyved?

(1) AZ EMBERI OLDALRÓL: A VEZETŐ-TULAJDONOS SZEMÉLYÉRŐL, A VÁLLALKOZÁS ÉRTÉKEIRŐL, KÜLDETÉSÉRŐL

Beszélj magadról:

Arról, honnan indultál, mi motivált, hogyan indult a vállalkozásod, milyen nehézségeid, küzdelmeid, kihívásaid voltak, milyen volt a hozzáállásod? Hogyan alakult ki és mi a vállalkozásod küldetése?

Ettől válik igazán emberivé a történeted és emberközelívé a vállalkozásod.

Beszélj az értékeidről:

Mi az az értékvilág, értékrend, ami téged és a vállalatodat jellemzi? Milyen értékrend mentén dolgoztok? Mit tudtok adni a vevőiteknek, partnereiteknek? Mihez értékekhez tudnak kapcsolódni a vevőitek?
A termékek, szolgáltatások között a mai világban sok különbség nincs, nagyjából ugyanolyanok. A kommunikáció, az ügyfélre való figyelés és az üzenet miatt veszik meg a termékeidet.
Valódi, belső értékeidet kommunikáld és a vevők ahhoz fognak csatlakozni. Alakíts ki egy pozitív érzetet a (leendő) vevőid fejében és örökké hűségesek lesznek hozzád.
Nem az a legfontosabb, mennyire ismernek a piacon, hanem mennyire vagy vonzó. Mi tesz engem vonzóvá?

Érdemes beszélned az értékeken belül a jövőképedről. Ez is vonzóvá tesz a partnerek, de akár a munkatársak felé is.

(2) BESZÉLJ A CÉGEDBEN LÉVŐ TUDÁSRÓL, TECHNOLÓGIÁRÓL, TAPASZTALATAIDRÓL!

A vevők csak a minőséget hajlandóak megfizetni, de azt igen.

Rendkívül fontos, hogy a partnerek, ügyfelek egyértelműen lássák, hogy megvan az a szakmai tudás és tapasztalat háttér, valamint a szükséges technológia a cégedben, ami garantálja a minőséget.
Az emberek még mindig félnek attól, hogy átverik őket, vagy silány minőséget kapnak.

Figyelem! Adj olyan szakmai tartalmat is, amiből a (leendő) partner tanulhat, hasznos számára! Tehát, ne csak a cégedről beszélj!

Ha fotókkal, adatokkal, akár rövid videóval is illusztrálni tudod az általad képviselt minőséget, technológiát, szakmai kompetenciákat, akkor az egyértelműen erősíti a bizalmat és könnyebben meggyőzi a partnert arról, miért érdemes veled hosszú távon együttdolgozni.

Például, egy adott technológia, módszer bemutatására alkalmas lehet pl. egy rövid videó, amit a könyvbe egy QR-kód segítségével be lehet illeszteni. (Ettől is “okos” a kiadvány).

(3) MUTASD BE A GYÁRTÁSI, SZOLGÁLTATÁSI FOLYAMATAIDAT!

Legyenek átláthatóak a folyamataid, hogy pontosan értsék a vevőid, mit nyerhetnek veled, a termékeiddel, szolgáltatásaiddal!

A meglévő vevőidre is hatással van, de a leendő ügyfeleidre kifejezetten meggyőző erővel hat az, ha átlátják, mi történik velük attól kezdve, hogy először találkoztok…

Vagyis, mi vár rájuk, ha partnerek lesztek, mire számíthatnak, ha ügyfeleiddé válnak?

Mi hasznuk lesz nekik, ha veled együttműködnek? Azt a minőséget és értéket, amit szeretnének tőled megkapni (terméket, szolgáltatást), ahhoz milyen folyamaton, lépéseken keresztül fognak hozzájutni? És ez miért jó neki szakmailag.
Hogyan fogsz velük törődni az együttműködésetek során? Ez nagyon lényeges!

Fontos, hogy mindezeket a vevő (partner) szemszögéből és szakmai megközelítésből mondd el!

Ha ezeket a folyamataidat érdekesen, akár látványosan, részletesen, és főleg érthetően bemutatod, annyira meggyőző leszel, hogy soha nem akarnak majd máshoz menni.

(4) MONDJ TÖRTÉNETEKET AZ EREDMÉNYEIDBŐL, REFERENCIÁIDBÓL!

A történet, a példa, az elért eredmény tesz igazából hitelessé!

Beszélj arról, hogyan tudtad az ügyfeleid életét jobbá, eredményesebbé tenni! Beszélj a referenciáidról történetek formájában!
Az egyes vevőid milyen problémákkal fordultak hozzád és mit tettél annak érdekében, hogy partnereid elégedettek legyenek?

Akár többekkel szívesen készítek miniinterjút is, hogy még érdekesebb, olvasmányosabb legyen az ügyfélvélemény. Így nem magadat dicséred, hanem az ügyfeleid példáján keresztül mutatod be az értékteremtő tevékenységedet.

Ezek a miniinterjúk egyébként piackutatásnak is nagyon jók. Kiderül, ki és miért bízik benned? Miért hűségesek hozzád? Kinek és miben tudtál segíteni?

(Ezek az információk ahhoz is hozzásegítenek, hogy tudd, milyen irányban fejlessz a jövőben).

Engedd közelebb magadhoz a vevőidet, hogy átfogó képet kapjanak a szakmai értékeidről, folyamataidról – fotókkal, szakmai információkkal, magyarázatokkal. 

Sugalld e kiadvány által is azt a minőséget, azt a hozzáértést, azt az értéket, amit a terméked vagy szolgáltatásod az ügyfeled fejében jelent.
Nem mindegy, hogyan ítélik meg vállalkozásodat!

Ha betekintést adsz a céged szakmai működésébe, vállalati kultúrájába, bizalmat építesz, kiemeled magad a versenytársak közül, ezáltal megkönnyíted a vásárlási döntést és elkötelezettebbé teszed a meglévő ügyfeleidet.

A szakmai könyv célja:

Elsősorban az értékesítést és az ügyféltörődést támogató hatékony eszköz, csak másodsorban presztízs.

Tehát, nem csak jubileumkor vagy egy meghatározó mérföldkő elérkezésekor érdemes elkészíteni!

“Az egyetlen tőkéd, ami nem veszíti értékét, amit meg lehet védeni minden támadástól, az a vevőiddel való kapcsolat.” (Dan S. Kennedy)

Készültek kiadványok az SBS Kft-nek, a Gallicoop Zrt-nek, a BHE Bonn Kft-nek, az Agriapipe Kft-nek, a Legrand Zrt-nek. Ezekből láthat két kiadványt a képen.